Search This Blog

JODOH AKU CUMA KAU SAJA - DOMI NISA


JODOH AKU CUMA KAU SAJA - DOMI NISA
HARGA BUKU : RM28.00(SEM)/RM31(S/S)
BUKU : BARU


JODOH AKU CUMA KAU SAJA (JACKS)
IRDINA bernikah dengan Rayyan saat kekasih hatinya, Dani memandang sayu kepadanya. Dia akur kalau keputusan yang diperlukan sangat singkat. Bukan mudah sebenarnya kalau Rayyan itu abang Dani.
RAYYAN, seorang pelukis dan pemilik galeri lukisan yang mengetahui hubungan Dani dan Irdina, bermati-matian menghalang perhubungan mereka, tanpa menyangka dialah jodoh Irdina. Saat hati gusar dan enggan, Rayyan yang digelar ‘Singa Period’ oleh Irdina bertukar jadi ‘Singa Miang’ gara-gara wujudnya sebuah diari hitam.
“Ab….”
Terkejut beruk aku dibuatnya. Sebaik saja aku berpaling ke belakang, terasa satu kehangatan di pipi. Abang Rayyan, entah bila dia menghampiri dan lepaskan kucupan lembut di pipiku. 
“Kau nak goda aku kan? Okey…untuk pengetahuan kau, aku tak dapat tahan lagi walaupun aku masih marah dekat kau. Apa lagi, jomlah tidur! Lain kali tak payah rujuk buku nak pikat suami. Allah bagi akal fikirlah sendiri.” 
Mataku membulat terus pandang novel di meja sebelah. Spontan aku menekup muka. Malu teramat! Alamak, dia tahu ke aku sedang goda dia sekarang? Malunyaa…
DALAM mereka meningkatkan peratusan cinta masing-masing, taufan datang mengucar-ngacirkan keluarga Rayyan. Semuanya berlaku serentak! Lalu Irdina dihukum…
“Dina!” 
“Kenapa Encik Rayyan nak marah? Salah ke saya cuba tegakkan keadilan untuk diri sendiri? Sepanjang saya kerja di sini, Kak Ra selalu dengan saya. Lelaki ini langsung saya tak kenal sehingga hari ini dia datang menuduh saya yang bukan-bukan.”
“Irdinaa...cukup!”
“Saya cu…”
“Cukup aku kata!” Jerkah Abang Rayyan.
“Abang tak percayakan Dina macam mana Dina nak diam! Buat apa nak bincang lagi. Dina tak salah!” 
“Irdina jangan cabar kesabaran aku. Walaupun kau isteri aku tapi, di sini kau pekerja aku.”
BAGI Irdina, setiap yang berlaku pasti ada puncanya. Dia masih mempertahankan perkahwinannya demi amanat arwah granny untuk merungkaikan sebuah rahsia keluarga. Mampukah Irdina melayan kerenah Bella,bekas kekasih Rayyan? Dan adakah sinar kebahagiaan untuk Irdina dan Rayyan?